Чому швидкість на морі вимірюється у вузлах

Багато морських термінів і одиниць виміру носять досить незрозумілі, можна сказати дивні назви. Але при найближчому розгляді все вони пояснюються елементарної практичністю, яка виключає різночитання і нерозуміння. Вони народилися в давні часи вітрильного флоту, коли навігаційних приладів на кораблі було раз-два і все, а визначати положення корабля було необхідно. Для цього використовувалися прості, надійні і перевірені часом підручні пристосування. Наприклад, вимірювання швидкості.

На суші просто визначається нерухома точка відліку і щодо неї вимірюється переміщення за одиницю часу. А в неосяжному океані? Морська кмітливість винайшла пристрій під назвою лаг.

На мотузці через певні проміжки зав’язуються вузли. До одного кінця прив’язаний дерев’яний поплавець, досить великої ваги і парусність, щоб його опір могло розмотувати мотузку з палуби. Пісочні або водяний годинник відраховували час, а моряк рахував кількість вузлів на розмотаної за цей час мотузці. Відстань між вузлами, час відліку і габарити поплавця були стандартизовані. Так з’явилася одиниця вимірювання швидкості вузол.

Він дорівнює 1 милю (морської) на годину (1852м/час).
До цих пір застосовується практично на всіх флотах світу.

Чому швидкість на морі вимірюється у вузлах?